Pabandykite įsivaizduoti savo idealią dieną. Kiekvienas turi savo pomėgius, laiko leidimo stilių, todėl ir kiekvieno ideali diena atrodys skirtingai. Vieniems tai kelionės po svečias šalis,  kitiems – dalyvavimas varžybose ir laimėjimas,  dar kitiems – atsipalaidavimas gamtoje, knygos rašymas ar skaitymas, mokymas ar pagalba aplinkiniams ir taip toliau iki begalybės! Ramiai atsisėskite ir pabandykite įsivaizduoti savo idealią dieną, o gal ir kelias. Be abejo yra ir visiems bendrų idealios dienos aspektų: tikriausiai tai puiki savijauta ir sveikata, mylintys aplinkiniai, puiki finansinė padėtis. Užsirašę paanalizuokite savo idealią dieną. Dažniausiai pastebėsite, kad ten yra tik malonūs dalykai ir tai yra normalu, visada norisi daryti malonesnius dalykus. Tačiau pagalvokite ar tai įmanoma. Niekas nėra gaunama veltui, norint turėti idealią dieną, reikia įdėti nemažai pastangų, tai yra suplanuoti savo dienas taip, kad jos vestų ten, kur norite atsidurti.

Norėdami palaikyti gerą savijautą ir sveikatą privalote sveikai maitintis, sportuoti ir tinkamai ilsėtis. Taip jauni gali sakyti, kad puikiai jaučiasi ir be viso šito, tačiau dažniausiai viso to pasekmės atsiranda perkopus trisdešimtmetį, kai organizmas praranda galimybę taip greitai atsistatyti. Norėdami gerų santykių, turite skirti laiko jų vystymui ir stiprinimui. Norėdami geros finansinės padėties, turite planuoti savo karjerą ir veiklą. Norint daug keliauti reikia sugebėti padaryti taip, kad tam atsirastų pakankamai laiko. Viskam reikia laiko.

Laikas – tai kas sulygina visus ir tik sugebėjimas tinkamai jį išnaudoti nulemia gyvenimo kokybę. Tinkama dienotvarkė yra tai, kas kiekvieną dieną ves link tokios gyvenimo kokybės, kokios iš tiesų norite. Visi  turi 24 h per parą, tačiau vieni sugeba pasiekti daug, o kiti nuolat susiduria su nesėkmėmis. Pirmieji į gyvenimą žvelgia kaip į ilgalaikį projektą, tuo tarpu antrieji gyvena šia diena.

O dabar paanalizuokite savo standartinę dieną. Pagalvokite ką veikiate visas 24 valandas. Tikriausiai miegate 6–8 valandas. Ir tai yra gerai, kokybiškas miegas labai svarbus gerai savijautai. Jeigu miegate daugiau reikėtų pagalvoti ar tikrai to reikia, nes dažniausiai ilgesnis miegas yra tik bereikalingas laiko gaišimas. Daugkartiniai tyrimai parodo, kad per ilgas miegas kenkia ne mažiau negu per mažas. Dažnai tai gali būti kokios nors ligos arba psichologinių problemų pasekmės. Jeigu miegate trumpiau, tuomet nepamirškite stebėti savo savijautos, jeigu ji gera, tuomet puiku. Nemažai laiko praleidžiate ir dirbdami. Šiai veiklai skiriamas laikas reiškia labai daug, nes per veiklą žmogus realizuoja save, o nuo to priklauso jo savijauta. Didelė tikimybė, kad darbas yra ir ta sritis, kuri neša jums pajamas, taigi tuo būdu  lemia gyvenimo kokybę bei galimybes. Kokį darbą dirbate, ar jis mėgstamas, ar jis atneša tiek pajamų, kiek jums reikia, dirbate savarankiškai ar esate samdomas darbuotojas, dirbate tik tiek, kiek iš jūsų reikalaujama ar daugiau, tobulėjate savo srityje ar ne? Jeigu darbas nemėgstamas, didelių pasiekimų jame nebus, o tai reiškia, kad nerealizuosite  savęs ir negausite didelių pajamų. Žinoma, nereikia dabar iš karto mesti darbo ir eiti kur nors kitur, nes pajamos gyvenimui reikalingos ir didelė tikimybė, kad nežinote, ką norite veikti iš tikrųjų. Tačiau laisvo laiko dalį tikrai galite skirti savo mėgstamos veiklos paieškai ir palaipsniui bandyti į ja pereiti. Nėra skirtumo kaip dirbti – savarankiškai ar samdomame darbe – save realizuoti ir dideles pajamas galima gauti visur, reikia rinktis, kur pačiam yra priimtiniau. Norint gerų rezultatų, nesvarbu kur dirbtumėte, reikia daryti daugiau negu iš jūsų tikimasi ir nuolatos tobulėti savo srityje, o tai reiškia, kad tam reikia skirti ir savo laisvo laiko dalį. Likusį laiką kiekvienas leidžia labai skirtingai. Vieni jį  švaisto televizijai, filmams, internetui, nesveikam maistui, klubams, vakarėliams, alkoholio vartojimui ir kitoms nereikšmingoms veikloms. Nekalbu apie tuos atvejus, kai žiūrimos naudingos laidos ar įrašai, internete ieškoma reikalinga informaciją. Kiti tuo tarpu sportuoja, sveikai maitinasi, skaito naudingą literatūrą, vaikšto į seminarus, bendrauja su įdomiais žmonėmis. Kuo skiriasi šios žmonių grupės? Vieni ieško lengviausių sprendimų ir trumpalaikiais malonumais bando užgniaužti savo neigiamą savijautą, kai tuo tarpu šie malonumai ilgalaikėje perspektyvoje atneša neigiamas pasekmes. Kiti atsisakydami trumpalaikių malonumų, kuria savo aplinką tokią, kad jaustųsi joje puikiai nuolat.

Dar kartą prisiminkite savo idealią diena. Nusistatykite kas jums iš tikrųjų svarbu. Nebūtinai gera savijauta ir didelės pajamos gali būti svarbu būtent jums. Gal geriau jausitės kukliame būste, vidutiniškos savijautos, bet turėdami didelę ir stiprią šeimą. Laikas yra ribotas ir ne visada galima suspėti gauti viską. Pamąstykite artėjate prie savo idealios dienos ar tolstate nuo jos. Manau puikiai suprantate, kad kiekvienas jūsų veiksmas kuria jūsų ateitį. Todėl stebėkite savo veiksmus, o dar svarbiau – planuokite. Žmogus natūraliai linksta prie malonesnių užsiėmimų, kurie dažniausiai tolina nuo siekiamo tikslo. Todėl planuokite ir drąsiai veikite!

PasidalinkiteShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Email this to someone