Tiek daug nepasiektų tikslų, neįgyvendintų svajonių, nelaimingų veidų ir viso to priežastis –nepakankama motyvacija. Todėl dauguma bando atrasti neišsenkančios motyvacijos šaltinį, kuris padėtų judėti savo tikslų link. Šia tema yra be galo daug literatūros, rengiami mokymai. Informacijos tiek daug, kad galima pasiklysti. Be to, kuo sudėtingiau pateikiama informacija , tuo sunkiau ją suprasti ir naudoti. Todėl pasistengsiu motyvacijos modelį pateikti kuo paprasčiau.

Motyvaciją galima suskirstyti į du lygius: emocinis ir prasmingumo. Šie du lygiai labai skirtingi, bet abu būtini norint pasiekti ką nors vertingo. Šiame straipsnyje panagrinėsime, kuo skiriasi šie lygiai, kada geriau remtis prasmingumo dalimi, o kada emocine.

Motyvacija emociniame lygyje. Daugeliui žmonių tam tikras stimulas sukelia stiprų emocinį antplūdį, po kurio dažniausiai nieko neįvyksta arba įvyksta pirmas žingsnis ir tuo viskas pasibaigia. Perskaitę knygą, sudalyvavę seminare, pamatę vaizdo įrašą ar tiesiog pasikalbėję su draugu, pradedate jausti, kad galite nuversti kalnus, pasikeisti arba kažką pasiekti. Tai labai stipri varančioji jėga, tačiau jos trūkumas – trumpas veikimas. Šį emocinį pakilimą jaučia visi, tačiau ne kiekvienas jį išnaudoja. Jeigu emocinio pakilimo metu nesiimsite veiksmų, energija bus išeikvota bereikalingai ir po emocinio pakilimo ateis emocinis nuosmukis. Geriausia šį emocinį pakilimą išnaudoti žengiant pirmą žingsnį savo tikslo link arba tuomet, kai iškyla sunkumai bei problemos.

Pirmas žingsnis yra tik pusė darbo. Norint pasiekti tikslą, vien trumpalaikės motyvacijos neužteks, reikia tokios jėgos, kuri leistų judėti nuolat. O tam padės sąmoningas tikslo prasmės suvokimas. Jeigu jaučiate savo veiklos bei tikslo vertę, jis jums atrodo prasmingas, tuomet užimate aktyvią gyvenimišką poziciją. Natūralu, kad gyvenime bus kritimų ir pakilimų, tačiau kuo didesnę savo veiksmų vertę bei prasmę jausite, tuo didesnė tikimybė, kad pasieksite savo tikslą. O sugebėjimas pasiekti tikslą ir yra pagrindinė savybė, kuria išsiskiria sėkmingas žmogus.

Emocinę motyvaciją lengva gauti iš aplinkos, jus gali įkvėpti bet kas, trenerio motyvuojanti kalba, vaido įrašas, knyga, nuotrauka… Tačiau prasmę savo veiksmams galite sukurti tik patys. Pradedant naują kelią svarbu įsitikinti, kad be entuziazmo, kuris lydi kiekvieną pradžią, jaučiate kai ką daugiau. Tikslas turi turėti prasmę, kuri nekis, nepriklausomai nuo aplinkybių ar nuotaikos.

Panagrinėkime pavyzdį. Dauguma nori turėti gražų ir sveiką kūną. Šis noras dažniausiai atsiranda matant profesionalius sportininkus, gražius modelius. Visi šie žmonės įkvepia, sukelia stiprias emocijas, norą. Remiantis tik šiuo įkvėpimu, viskas pasibaigs dar nepraėjus savaitei. Jeigu šiam tikslui skirsite šiek tiek daugiau laiko ir suteiksite jam prasmę, tai, dėl ko tikrai verta turėti gražų ir sveiką kūną, tuomet turėsite patikimesnį motyvacijos šaltinį. Pagalvokite apie naudą, kurią gausite turėdami gražų ir sveiką kūną. Pavyzdžiui, turint sveiką kūną turėsite daugiau energijos, kuri padės daugiau pasiekti kitose gyvenimo srityse; sveikas kūnas – stipresnis imunitetas ir retesnės ligos; turint sveiką kūną turėsite daugiau jėgų, reiškia. labiau pasitikėsite savimi; gražus kūnas leis jaustis geriau ir sulaukti daugiau dėmesio iš aplinkinių.

Kiekvienas žmogus vertina skirtingus dalykus, todėl ieškant to, kas suteisk prasmę numatytam tikslui, turite atsižvelgti į tai, kas atrodo vertinga ir naudinga būtent jums. Tik tai, kas  svarbu jums, suteiks jėgų judėti į priekį, bet kokiomis aplinkybėmis.

Be emocinės motyvacijos būtų sunku. Net jeigu tikslas bus labai prasmingas, bus akimirkų, kai apleis jėgos ir prasidės abejonės. Tokiu metu raskite tai, kas įkvėps ir suteisk jėgų. Raskite kuo daugiau įkvėpimo šaltinių, kuriuos galėsite panaudoti iškilus sunkumams. Kaip jau minėjau, tai gali būti treneris, knyga, citata, nuotrauka, vaizdo įrašas…

Auksinė motyvacijos formulė – prasmingo tikslo turėjimas, kuris yra palaikomas pozityvia energija. Pašalinis dirgiklis sukelia norą kažką pasiekti. Tuomet šiam tikslui suteikiate prasmę, kuri išliks jūsų galvoje ilgą laiką. Prisimindami apie gilią savo tikslo prasmę siekiate savo tikslo. O kai iškyla sunkumai ir norisi pasiduoti, suraskite tai, kas įkvėps ir suteiks jėgų įveikti problemas. Naudodami šią formulę pasieksite bet kokį savo tikslą.

PasidalinkiteShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Email this to someone